Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/kyyivska-oblast/na-kyyivshhyni-konsultuvaly-rozrobnykiv-proektiv-regulyatornyh-aktiv-borodyanskoyi-selyshhnoyi-rady/
11 вересня завідувач Сектору Державної регуляторної служби у Київській області Оксана Круліковська провела консультацію з фахівцями Бородянської селищної ради з питання опрацювання пропозицій Державної регуляторної служби України до проекту рішення «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертно-грошової оцінки земельних ділянок, що підлягають продажу».
Проектом рішення передбачалося затвердити Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертно-грошової оцінки земельних ділянок, що підлягають продажу, яке б встановлювало процедуру конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності – суб’єктів господарювання.
Разом з тим, відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» оцінка майна проводиться на підставі договору між суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання та замовником оцінки або на підставі ухвали суду про призначення відповідної експертизи щодо оцінки майна.
У випадках, визначених нормативно-правовими актами з оцінки майна, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, суб’єкти оціночної діяльності – органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють оцінку майна самостійно на підставі наказу керівника. При цьому, якщо законодавством передбачена обов’язковість проведення незалежної оцінки майна, органи державної влади та органи місцевого самоврядування виступають замовниками проведення такої оцінки майна шляхом укладання договорів з суб’єктами оціночної діяльності – суб’єктами господарювання, визначеними на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством.
Під час укладання органами державної влади та органами місцевого самоврядування договорів на проведення оцінки майна застосовуються обмеження, зазначені в статті 8 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Не допускається встановлення інших обмежень щодо участі суб’єктів оціночної діяльності в проведенні оцінки майна, крім тих, що визначені умовами конкурсного відбору відповідно до законодавства.
Відбір суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання здійснюється на конкурсних засадах у порядку, що встановлюється Фондом державного майна України.
В інших випадках проведення незалежної оцінки майна відповідно до вимог цієї Методики відбір суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання здійснюється замовником такої оцінки самостійно.
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до абзаців другого та третього частини першої статті 2 даного Закону, цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт – 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт – 5 мільйонів гривень.
Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому та третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Тобто, замовник самостійно приймає рішення про використання електронної системи закупівель у зазначеному випадку.
Отже, законами України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», «Про оренду державного та комунального майна», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законодавчими актами не передбачено повноважень селищних рад щодо затвердження ними положень про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності.
Також обговорили аналіз регуляторного впливу до проекту рішення «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальної громади Бородянської селищної ради», а саме: розробку розділів аналізу регуляторного впиливу «Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей» та «Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми».
За результатами консультації розробник погодився із зауваженнями та пропозиціями Державної регуляторної служби України.