Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/na-dnipropetrovshhyni-nadaly-roz-yasnennya-shhodo-zastosuvannya-norm-zakonu-ukrayiny-pro-orendu-derzhavnogo-ta-komunalnogo-majna/
Сектором ДРС у Дніпропетровській області надано роз’яснення щодо застосування норм Закону України «Про оренду державного та комунального майна», який недавно введений в дію.
Відповідно до частини п’ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
У зв’язку з цим, після введення в дію Закону про оренду, до Сектору ДРС почали звертатись органи місцевого самоврядування із питаннями щодо правомочності прийняття ними тих, чи інших рішень, пов’язаних з орендою комунального майна.
Представниця Сектору ДРС у Дніпропетровській області керуючись роз’ясненням ДРС від 7 жовтня 2020 року, розповіла, що оновлений Закон про оренду встановив новий механізм передачі комунального майна в оренду та визначив низку регіональних правових актів, які можуть бути прийняті органами місцевого самоврядування з метою реалізації вимог цього Закону.
Катерина Грек окреслила, які саме правові акти можуть бути прийняті органами місцевого самоврядування з метою реалізації вимог Закону про оренду, при цьому, зосередила увагу на тому, що визначення регуляторності того чи іншого документа можливе лише після здійснення його всебічного аналізу на предмет встановлення, визначення, змінення чи скасування ним норм права, виявлення сфери застосування; визначення спрямування документа або окремих його положень на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання.