Одеська міська рада незаконно проводить перевірки та порушує вимоги законодавства про державний нагляд (контроль)

08.04.2019

zakup-750x350Днями завершено планову перевірку додержання виконавчим комітетом Одеської міської ради вимог Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” у частині здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

За результатами перевірки встановлено порушення вимог законодавства, а саме:

  1. не оприлюднення на офіційному веб-сайті Одеської міської ради нормативно-правові актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів за додержанням законодавства про зайнятість населення;
  2. складання та застосування розпорядчих документів щодо усунення порушень за результатами позапланових заходів на виконання листа Головного управління ДЕРЖПРАЦІ в Одеській області, тобто з підстав не передбачених Законом;
  3. відсутність повноважень для здійснення заходів державного нагляду (контролю) щодо виявлення та запобігання порушенням вимог чинного законодавства України суб’єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг.

Слід зазначити, що у ході перевірки комісією встановлено, що пунктом 2.1.6 Положення про управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (нова редакція), затвердженого рішенням Одеської міської ради від 30.01.2019 № 4184-VII, до завдань управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради віднесено здійснення заходів з державного нагляду (контролю) щодо виявлення та запобігання порушенням вимог чинного законодавства України суб’єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг.

Щодо відсутності повноважень виконавчого комітету та/або виконавчих органів Одеської міської ради здійснювати заходи державного нагляду контролю щодо виявлення та запобігання порушенням вимог чинного законодавства України суб’єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, Державна регуляторна служба України наголошувала й раніше, зокрема в новині щодо не наділення виконавчих органів Одеської міської ради повноваженнями для здійснення перевірок бізнесу, що надає харчові послуги (https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/odeska-oblast/zgidno-z-normatyvnymy-aktamy-vykonavchi-organy-odeskoyi-miskoyi-rady-ne-nadileni-povnovazhennyamy-dlya-zdijsnennya-perevirok-biznesu/).

У ході перевірки за порушення вимог законодавства складено протокол про адміністративне правопорушення.


3 серпня 2020 року

Ця публікація відображає проведену ДРС у 2019 році планову перевірку додержання ВК Одеської міської ради вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» у частині здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, а також встановлені порушення вимог законодавства, за результатом її проведення. 

Історія мала продовження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18.10.2019 в адміністративній справі №420/4544/19 адміністративний позов ВК Одеської міської ради до ДРС, завідувача сектору ДРС в Одеській області Голоти А. І., третя особа: Одеський міський голова Труханов Г.Л. задоволено частково, а саме: визнано протиправним та скасовано Подання ДРС від 05.04.2019 № 2143/0/20-19 «Про усунення ВК Одеської міської ради порушень вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»». У задоволенні позовної вимоги про визнання протиправними дій завідувача сектору ДРС з проведення перевірки відмовлено.

Постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 14.05.2020 у справі № 420/4544/19 апеляційну скаргу ДРС залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.10.2019 – без змін.

Таким чином, відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.10.2019 за наслідками апеляційного перегляду набрало законної сили та є обов’язковою до виконання, зокрема всіма органами державної влади, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України (статі 14, 370 Кодексу адміністративного судочинства України).

Разом з цим, за касаційною скаргою ДРС на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.10.2019 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 14.05.2020 ухвалою Верховного Суду від 06.07.2020 у справі № 420/4544/19 відкрито касаційне провадження, за якою на теперішній час рішення не прийнято.

Наших читачів обіцяємо інформувати і далі про зміни у цій справі.