Згідно з нормативними актами виконавчі органи Одеської міської ради не наділені повноваженнями для здійснення перевірок бізнесу, що надає харчові послуги
Розпорядженням голови Одеської міської ради «Про створення міської комісії з обстеження об’єктів ресторанного господарства, в яких здійснюється реалізація шаурми» від 10 травня 2018 року №347 створено комісію з перевірки (обстеження) суб’єктів господарювання, що не відповідає вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон).
Одним із основних принципів державного нагляду (контролю), зазначених в статті 3 Закону є принцип неприпустимості дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю) та неприпустимості здійснення заходів державного нагляду (контролю) різними органами державного нагляду (контролю) з одного й того самого питання.
Згідно з абзацом третім статті Закону термін «заходи державного нагляду (контролю)» вживається в такому значені: планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Частиною четвертою статті 4 Закону визначено, що виключно законами встановлюються, зокрема, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.
Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Приписами статті 28 Закону України «Про захист прав споживачів», статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», пункту 36 Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року №833, Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та статей 18, 30 Закону України «Про місцеве самоврядування» не передбачено, повноважень органів місцевого самоврядування проводити перевірки дотримання суб’єктами господарювання або дотримання на відповідних об’єктах законодавства про захист прав споживачів, торговельних або санітарних норм.
«Згідно з нормативними актами виконавчі органи Одеської міської ради не наділені повноваженнями для здійснення перевірок суб’єктів господарювання або об’єктів надання харчових послуг, а у разі наявності інформації про порушення нормативних актів останніми мають передавати матеріали відповідним територіальним органам Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів для вжиття заходів в межах компетенції» – зазначив завідувач Сектору ДРС в Одеській області Андрій Голота.
ДОВІДКОВО. У разі надходження відповідних звернень від суб’єктів господарювання, по відношенню до яких здійснювались зазначені перевірки виконавчими органами та їх посадовими особами Одеської міської ради, на адресу Державної регуляторної служби України буде вирішуватись питання проведення позапланових перевірок виконавчих органів Одеської міської ради на предмет дотримання вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».