На Полтавщині консультували розробників проекту рішення міської ради про заборону продажу алкогольних напоїв у нічний час на території м. Полтава
2 серпня представники Сектору ДРС у Полтавській області проконсультували фахівців Полтавської міської ради з питання опрацювання пропозицій та зауважень Державної регуляторної служби України до проекту рішення міської ради «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та вин столових (крім закладів ресторанного господарства) у нічний час на території м. Полтава».
Проектом рішення заплановано встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства, але окрім продажу у тарі на винос) на території міста Полтава з 22.00 години вечора до 08.00 години ранку щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.
Завідувач Сектору ДРС Олег Моргун роз’яснив норми частини дев’ятої статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» і частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та наголосив на необхідності приведення назви та тексту проекту рішення до вищезгаданих законодавчих актів.
Відповідно до вимог пункту 3 даного проекту рішення Полтавської міської ради, закладам ресторанного господарства необхідно забезпечити у місцях ведення господарської діяльності громадський порядок шляхом укладення договорів на його дотримання з відповідним організаціями.
Головний спеціаліст Сектору ДРС Марія Листопад зазначила, що відповідно до вимог пункту 10 частини першої Закону України «Про національну поліцію» до повноважень поліції належить вжиття заходів для забезпечення безпеки і порядку в публічних місцях. Впровадження для суб’єктів господарської діяльності обов’язку укладення договорів на дотримання громадського порядку з охоронними організаціями суперечить вимогам чинного законодавства України та принципам державної регуляторної політики, встановлених статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема принципу доцільності – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми, а також принципу адекватності – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.
Присутні також детально обговорили аналіз регуляторного впливу до даного проекту рішення, зокрема питання:
- відсутності в АРВ обґрунтування запропонованого часу доби, протягом якого буде встановлено заборону продажу алкогольних напоїв у нічний час;
- обов’язковості проведення порівняння у кількісному (грошовому) виразі вигод та витрат держави, населення та суб’єктів господарювання при визначенні альтернативних способів досягнення цілей;
- відсутності у Тесті малого підприємництва інформації щодо оцінки з боку зацікавленого підприємницького загалу на перелік процедур, виконання яких необхідно для здійснення державного регулювання та розрахунку «прямих» витрат, які понесуть суб’єкти малого підприємництва внаслідок дії регуляторного акта, а саме недоотримання прибутку від продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових у зв’язку із забороною у встановлений проектом рішення час.
За результатами заходу надані Державною регуляторною службою України у рамках реалізації вимог статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропозиції та зауваження будуть розглянуті на засіданні постійної комісії Полтавської міської ради з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму.