На Полтавщині обговорили питання реалізації регуляторної політики у контексті децентрацізації
20 березня фахівці Сектору ДРС у Полтавській області взяли участь у нараді з питання забезпечення ефективного функціонування об’єднаних територіальних громад Полтавської області, що проходила у Полтавській обласній державній адміністрації.
Під час наради було висвітлено та обговорено питання провадження реформи децентралізації на Полтавщині; передачі об’єктів інфраструктури, необхідних для забезпечення об’єднання територіальних громад; зміни у законодавстві стосовно передачі функцій з надання адміністративних послуг від органів державної влади до органів місцевого самоврядування; створення повноцінних умов для якісного надання адміністративних послуг; здійснення повноважень громад у сфері державної регуляторної політики, соціального захисту населення та інші.
Головним спеціалістом Сектору Марією Листопад було доведено до відома присутніх вимоги Закону України від 11.09.2003 № 1160 «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема щодо ознак регуляторного акта, принципів державної регуляторної політики та сфери дії даного Закону, найбільш поширені приклади регуляторних актів тощо.
Завідувачем Сектору Олегом Моргуном доведено позицію Державної регуляторної служби України стосовно необхідності дотримання вимог статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час прийняття регуляторних актів об’єднаними територіальними громадами.
Зазначено, що відповідно до статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі ОТГ, є правонаступником прав та обов’язків всіх юридичних осіб сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, з дня набуття повноважень обраною об’єднаною територіальною громадою. Тобто, обрана ОТГ надалі здійснюватиме повноваження, якими сільські, селищні, міські ради наділені відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Наголошено, що згідно з частиною дванадцятою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
За результатами заходу Сектором направлено звернення на ім’я голів об’єднаних територіальних громад з клопотанням щодо забезпечення безумовного виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та постанови КМУ № 308, а також налагодження співпраці з територіальним органом Державної регуляторної служби України на стадії підготовки проектів рішень з метою отримання фахової методологічної допомоги; Департаментом економічного розвитку обласної адміністрації буде доводитися до відома ОТГ Полтавщини інформація про необхідність дотримання під час прийняття регуляторних актів вимог чинного законодавства, а також залучення Сектору ДРС до заходів методологічного спрямування, що проводитимуться облдержадміністрацією для новостворених та діючих об’єднаних територіальних громад регіону.
Довідково: реформа децентралізації сприяла створенню на Полтавщині 39 об’єднаних територіальних громад. Створення цих ОТГ дозволило залучити в область субвенції з Державного бюджету на формування інфраструктури ОТГ, які розподілені між в залежності від площі та кількості населення громади. У бюджеті громади залишається 85% власних надходжень, наприклад: податки на землю, нерухомість, фіксовані податки, що платили господарства, фірми, сільгоспвиробники — 100%, податку на доходи фізичних осіб — 60%. Як розпоряджатися цими коштами, теж вирішує не центральна, а місцева влада. ОТГ отримує достатньо велику територію, де багато працьовитих людей, а тому український чи неукраїнській бізнес буде більш зацікавлений розмістити там виробництво. Наприклад, якщо сьогодні дозволи на будівництво чи приймання в експлуатацію належали державним органам (спеціальної архітектурно-будівельної інспекції), то після реформи це буде компетенція громади. Тому підприємцям не потрібно все узгоджувати з кількома органами – вони працюють безпосередньо з одним органом від громади. Саме це спонукатиме місцеву економіку розвиватися, а відтак збільшувати ресурси для добробуту всіх і кожного. Децентралізація влади потрібна для того, щоб створити в Україні ефективну систему влади, яка буде повноважною, ефективною, відповідальною перед людьми. Тому, що сьогодні головне завдання влади, особливо місцевої, – створити безпечне і комфортне середовище для життя людини. Найефективніша влада – та, що перебуває якомога ближче до людей, які, своєю чергою, її формують і постійно контролюють