На Полтавщині працювали над положенням про порядок списання майна, що перебуває у комунальній власності Мартинівської об’єднаної територіальної громади
19 серпня фахівці Сектору ДРС у Полтавській області проконсультували працівників Мартинівської об’єднаної територіальної громади Карлівського району Полтавської області щодо можливості розроблення у правовому полі проекту рішення «Про затвердження Положення про порядок списання майна, що перебуває у комунальній власності Мартинівської об’єднаної територіальної громади».
У преамбулі цього проекту рішення зазначено, що воно розроблено відповідно до статті 327 Цивільного Кодексу України, статті 135 Господарського Кодексу України, керуючись статтями 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства порядку списання майна, що перебуває у комунальній власності об’єднаної територіальної громади.
За результатами аналізу нормативної бази завідувач Сектору ДРС Олег Моргун звернув увагу присутніх, що нормативними актами, на які посилається розробник, не передбачено повноважень у органів місцевого самоврядування щодо ухвалення ними будь-яких положень про порядок списання майна комунальної власності територіальної громади населених пунктів.
Головний спеціаліст Сектору ДРС Марія Листопад зазначила, відповідно до вимог пункту 10 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», правовий режим майна спільної власності територіальних громад визначається законом.
Частиною п’ятою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Основні засади господарювання в Україні визначені Господарським кодексом України, який регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб’єктами господарювання, а також між цими суб’єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.
Присутнім наголошено, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин, прийняття об’єднаною територіальною громадою такого рішення міститиме ознаки невідповідності вимогам чинного законодавства та суперечитиме принципам державної регуляторної політики, визначеним статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Принагідно посадовим особам ОТГ деталізовано вимоги Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151).
За результатами зустрічі досягнуто домовленості щодо безумовного виконання фахівцями Мартинівської ОТГ Полтавської області вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та посилення співпраці з територіальним органом ДРС на стадії підготовки проектів регуляторних актів з метою отримання фахової методологічної допомоги.