На Полтавщині працювали над порядком залучення та використання коштів пайової участі (внеску) замовників у створенні і розвитку інженерно – транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Бутенківської об’єднаної територіальної громади
13 липня завідувач Сектору ДРС у Полтавській області Олег Моргун проконсультував фахівців Бутенківської об’єднаної територіальної громади Кобеляцького району Полтавської області з питання підготовки проекту рішення «Про затвердження Порядку залучення та використання коштів пайової участі (внеску) замовників у створенні і розвитку інженерно – транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Бутенківської об’єднаної територіальної громади».
За результатами проведеного аналізу змісту зазначеного проекту рішення, представник ДРС повідомив, що воно містить норми регуляторного характеру. У преамбулі проекту рішення зазначено, що воно розроблено відповідно до статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Водночас, працівникам ОТГ зауважено, що статтю 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» було виключено на підставі Закону України від 20.09.2019 № 132-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» (далі – Закон № 132). При цьому частиною другою розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 132 регламентовано порядок та розмір перерахунку замовниками будівництва коштів до відповідного місцевого бюджету для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту протягом 2020 року.
Окрім цього, відповідно до пункту 3 частини другої розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 132, орган місцевого самоврядування протягом 15 робочих днів з дня отримання зазначених документів надає замовнику будівництва розрахунок пайової участі щодо об’єкта будівництва.
Враховуючи зазначене, прийняття Бутенківською об’єднаною територіальною громадою проекту рішення з посиланням на статтю 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» не відповідатиме принципам, визначеним Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
При цьому слід зазначити, що для органів місцевого самоврядування залишається не зрозумілим механізм взаємодії із замовником будівництва (Законом № 132 не передбачено можливості укладання договору, не визначені вимоги до забудовника тощо).