Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/poltavska-oblast/na-poltavshhyni-pratsyuvaly-nad-pravylamy-pryjmannya-stichnyh-vod-systemy-tsentralizovanogo-vodovidvedennya-m-gorishni-plavni/

На Полтавщині працювали над правилами приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Горішні Плавні

02.07.2020

pexels-photo-1966552 липня завідувач Сектору ДРС у Полтавській області Олег Моргун проконсультував фахівців Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області з питання підготовки проекту рішення «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Горішні Плавні».

Після затвердження Правила будуть поширюватися на суб’єкта господарювання, який надає послуги з централізованого водовідведення (відведення та очищення стічних вод) міста Горішні Плавні, на юридичних осіб незалежно від їх форм власності та відомчої належності, фізичних осіб-підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення міста.

За результатами ознайомлення із проектом рішення фахівець ДРС зазначив, що з урахуванням вимог статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» даний проект рішення Горішньоплавнівської міської ради містить норми регуляторного характеру.

Завідувач Сектору ДРС зазначив, що відповідно до статті 13-1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» місцеві правила приймання стічних вод включають: основні вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення; популяційний еквівалент населеного пункту; основні вимоги щодо скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб’єктами господарювання; вимоги щодо якості і режиму скидання стічних вод; визначення механізму контролю за скиданням стічних вод; розмір плати, що справляється із суб’єктів господарювання за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог щодо якості і режиму скидання стічних вод; визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод; інші вимоги, передбачені законом.

Пунктом 4 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення (далі – Правила приймання), які затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від  01.12.2017 № 316 встановлено, що на підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначають допустиму концентрацію забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення. 

При цьому Законом про питну воду та Правилами приймання передбачено договірне формування відносин між водоканалом та окремим абонентом.

Натомість, надісланий для аналізу проект Правил за змістом та формою не відповідає вимогам, встановленими Правилами приймання, та містить розділи, які не є предметом розгляду даних Правил. Таким чином, Олегом Моргуном повідомлено, що проект рішення «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Горішні Плавні», потребує доопрацювання з метою приведення його у відповідність до вимог Закону про питну воду та Правил приймання та подальшого проведення процедури, передбаченої статтею 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Працівникам Горішньоплавнівської міської ради наголошено на необхідності повноцінної реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, зокрема на розрахунку витрат бізнесу на виконання даного рішення та доведення необхідності нового регулювання. Зазначено про важливість проведення консультацій з асоціаціями та об’єднаннями підприємців, які можуть відбуватися у вигляді «круглих столів», нарад, робочих зустрічей або опитувань, для отримання інформації щодо конкретного впливу регуляції на бізнес середовище.

Натисніть для друку