Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/rivnenska-oblast/rivnenskyj-okruzhnyj-administratyvnyj-sud-vrahuvav-pravovu-pozytsiyu-drs/

Рівненський окружний адміністративний суд врахував правову позицію ДРС

17.06.2020

94741Завідувач Сектору Державної регуляторної Служби у Рівненській області Віталій Самсон взяв участь у судових засіданнях в Рівненському окружному адміністративному суді, де представляв інтереси Державної регуляторної служби України під час розгляду справи за позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільних систем «Рівнегаз» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), за участі третьої особи на стороні позивача – Державної регуляторної служби України про визнання протиправними та скасування постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг  “Про накладення  штрафу на АТ “Рівнегаз” за порушення   ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного газу”.

11 червня 2020 року рішенням Рівненського окружного адміністративного суду адміністративний позов АТ “Оператор газорозподільної системи “Рівнегаз” до НКРЕКП задоволено повністю та визнано протиправними та скасовано постанови НКРЕКП.

Під час розгляду справи судом враховано позицію Державної регуляторної служби України щодо обов’язку посадових осіб органів держаного нагляду (контролю) при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) використовувати виключно уніфіковані форми актів, затверджені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 342 «Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) (далі – Постанова № 342)».

Здійснюючи перевірки, НКРЕКП використовувала уніфіковані форми актів, розроблені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 752 «Про затвердження методики розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)» (далі – Постанова № 752), яка була скасована.

Оскільки Постановою № 342 були докорінно змінені підходи до розроблення органами державного нагляду (контролю) критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, та затверджена уніфікована форма акта, яка за структурою, формою та змістом, суттєво відрізняється від форми, що була затверджена Постановою № 752, уніфіковані форми актів, розроблені та затверджені органами державного нагляду (контролю) на виконання положень Постанови № 752 не можуть використовуватись органами державного нагляду (контролю), незважаючи на те, що нормативно-правові акти, якими вони були затверджені, продовжують залишатися чинними.

Таким чином, оскільки посадовими особами НКРЕКП при здійсненні державного нагляду (контролю) не було дотримано встановлений Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» порядок здійснення державного нагляду, а саме: не затверджена та не оприлюднена на офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеню ризику, позивач використав своє право, надане статтею 10 вказаного Закону щодо недопуску  посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до перевірки.

Натисніть для друку