Сектором ДРС у Донецькій області надано методологічну допомогу з підготовки проектів регуляторних актів
Завідувач Сектору ДРС у Донецькій області Олена Ростова провела навчальний вебінар з працівниками Покровської міської ради Донецької області з питань реалізації вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Олена Ростова надала методологічну допомогу з підготовки проектів регуляторних актів, а також аналізу регуляторного впливу та М-тесту до них. Окремо звернула увагу на вимоги статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Окремо, Олена Ростова звернула увагу на питанні прийняття органами місцевого самоврядування України нормативно-правових актів, якими встановлюється порядки/положення щодо визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних – осіб підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою.
Одночасно звернула увагу, що Законом України від 20 вересня 2019 року № 132-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» (далі – Закон № 132) внесені зміни, зокрема, і до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон № 3038), яким, серед іншого, виключено статтю 40 цього Закону, яка передбачала встановлення органами місцевого самоврядування порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, а також містила вимоги щодо укладання договору про пайову участь, невід’ємною частиною якого був розрахунок величини пайової участі. Відповідно до підпункту 2 пункту 1 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 132 зазначені зміни до Закону № 3038 набрали чинності з 1 січня 2020 року.
Разом із цим повідомляємо, що Законом № 132 відповідно до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» договори про сплату пайової участі, укладені до 1 січня 2020 року, є дійсними та продовжують свою дію до моменту їх повного виконання.
Крім цього, встановлено, що протягом 2020 року замовники будівництва на земельній ділянці у населеному пункті перераховують до відповідного місцевого бюджету кошти для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту (далі – пайова участь) у такому розмірі (якщо менший розмір не встановлено рішенням органу місцевого самоврядування, чинним на день набрання чинності цим Законом) та порядку:
- для нежитлових. будівель та споруд – 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта;
- для житлових будинків – 2 відсотки вартості будівництва об’єкта, що розраховується відповідно до основних показників опосередкованої вартості
спорудження житла за регіонами України, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну житлову політику і політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.
Відповідно до вимог пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 132 для сплати пайової участі замовник будівництва зобов’язаний протягом 10 робочих днів після початку будівництва об’єкта звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об’єкта будівництва, до якої додаються документи, які підтверджують вартість будівництва об’єкта. Орган місцевого самоврядування протягом 15 робочих днів з дня отримання зазначених документів надає замовнику будівництва розрахунок пайової участі щодо об’єкта будівництва. Пайова участь сплачується виключно грошовими коштами, до прийняття відповідного об’єкта будівництва в експлуатацію, а інформація щодо її сплати зазначається у декларації про готовність об’єкта до експлуатації або в акті готовності об’єкта до експлуатації.
Пункт 2 розділу її «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 132 також містить перелік об’єктів, замовники будівництва яких звільнені від сплати пайової участі. При цьому Законом № 132 повністю скасовується пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту з 1 січня 2021 року. За результатами роботи домовились щодо подальшої співпраці з підготовки проектів регуляторних актів.