На Сумщині говорили про процедурні порушення контролюючих органів, що можуть оскаржуватись до Державної регуляторної служби України
Процедурні порушення здійснення перевірок підприємців контролюючими органами можуть бути підставою для оскарження суб’єктами підприємництва до Державної регуляторної служби України. На цьому наголосила під час робочої зустрічі завідувач Сектору ДРС у Сумській області Богдана Юсупова.
Завідувач Сектору озвучила перелік процедурних порушень контролюючих органів, які можуть бути підставою для оскарження результатів перевірки суб’єктом господарювання до ДРС, що включає:
- порушення строків здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- порушення періодичності здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- проведення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності за відсутності підстав, установлених законом;
- проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності без своєчасного письмового повідомлення або з порушенням строків такого повідомлення, якщо необхідність та строк зазначеного повідомлення встановлені законом;
- проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності без погодження відповідного центрального органу виконавчої влади або відповідного державного колегіального органу, якщо отримання такого погодження є обов’язковим відповідно до закону;
- здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності без застосування акта перевірки, що містить перелік питань для проведення перевірки виконання вимог законодавства у сфері господарської діяльності;
- порушення встановленого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» порядку відбору зразків продукції;
- проведення перевірки додержання вимог законодавства, нагляд (контроль) за додержанням якого не належить до повноважень органу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, встановлених законом;
- висунення вимог щодо надання документів, інформації, зразків продукції, що не стосуються здійснення заходу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- ненадання або надання з порушенням установленого законом строку акта перевірки, складеного за результатами заходу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- призначення планової перевірки підприємства, яке не включене до плану-графіка перевірок контролюючого органу;
- недотримання вимог законодавства, що пред’являються до змісту посвідчення (направлення) на проведення перевірки;
- ненадання службового посвідчення, та/ або посвідчення (направлення) на перевірку;
- відмова перевіряючих розписатися в журналі перевірок.
Водночас, згідно із нормою статті 21 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю). У разі надходження такого звернення суб’єкта господарювання відповідний центральний орган виконавчої влади зобов’язаний розглянути його в установленому законом порядку.
Нагадуємо, що раніше ДРС оприлюднювала відповіді на узагальнені запитання підприємців з цього питання https://www.drs.gov.ua/press-room/drs-mozhna-oskarzhyty-vypadky-porushennya-posadovymy-osobamy-organiv-derzhavnogo-naglyadu-kontrolyu-protsedury-ta-strokiv-zdijsnennya-kontrolyu/