Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/sumska-oblast/na-sumshhyni-govoryly-pro-protsedurni-porushennya-kontrolyuyuchyh-organiv-shho-mozhut-oskarzhuvatys-derzhavnoyi-regulyatornoyi-sluzhby-ukrayiny/
Процедурні порушення здійснення перевірок підприємців контролюючими органами можуть бути підставою для оскарження суб’єктами підприємництва до Державної регуляторної служби України. На цьому наголосила під час робочої зустрічі завідувач Сектору ДРС у Сумській області Богдана Юсупова.
Завідувач Сектору озвучила перелік процедурних порушень контролюючих органів, які можуть бути підставою для оскарження результатів перевірки суб’єктом господарювання до ДРС, що включає:
- порушення строків здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- порушення періодичності здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- проведення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності за відсутності підстав, установлених законом;
- проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності без своєчасного письмового повідомлення або з порушенням строків такого повідомлення, якщо необхідність та строк зазначеного повідомлення встановлені законом;
- проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності без погодження відповідного центрального органу виконавчої влади або відповідного державного колегіального органу, якщо отримання такого погодження є обов’язковим відповідно до закону;
- здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності без застосування акта перевірки, що містить перелік питань для проведення перевірки виконання вимог законодавства у сфері господарської діяльності;
- порушення встановленого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» порядку відбору зразків продукції;
- проведення перевірки додержання вимог законодавства, нагляд (контроль) за додержанням якого не належить до повноважень органу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, встановлених законом;
- висунення вимог щодо надання документів, інформації, зразків продукції, що не стосуються здійснення заходу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- ненадання або надання з порушенням установленого законом строку акта перевірки, складеного за результатами заходу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- призначення планової перевірки підприємства, яке не включене до плану-графіка перевірок контролюючого органу;
- недотримання вимог законодавства, що пред’являються до змісту посвідчення (направлення) на проведення перевірки;
- ненадання службового посвідчення, та/ або посвідчення (направлення) на перевірку;
- відмова перевіряючих розписатися в журналі перевірок.
Водночас, згідно із нормою статті 21 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю). У разі надходження такого звернення суб’єкта господарювання відповідний центральний орган виконавчої влади зобов’язаний розглянути його в установленому законом порядку.
Нагадуємо, що раніше ДРС оприлюднювала відповіді на узагальнені запитання підприємців з цього питання https://www.drs.gov.ua/press-room/drs-mozhna-oskarzhyty-vypadky-porushennya-posadovymy-osobamy-organiv-derzhavnogo-naglyadu-kontrolyu-protsedury-ta-strokiv-zdijsnennya-kontrolyu/