Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/sumska-oblast/na-sumshhyni-m-test-bulo-zdijsneno-73-proektiv-rishen-organiv-mistsevogo-samovryaduvannya-oblasti-vid-kilkosti-proektiv-yaki-potrebuvaly-jogo-provedennya/
М-тест – інструмент, що оцінює витрати суб’єктів малого підприємництва, які вони понесуть внаслідок впровадження регулювання органів влади, обов’язково проводиться у разі, якщо частка суб’єктів малого підприємництва перевищує 10% у полі регулювання, яке розглядається.
За підсумками І півріччя 2020 року проведення Тесту малого підприємництва (М-тесту) органами місцевого самоврядування Сумщини потребували 81% проектів їх регуляторних актів, що були надіслані до ДРС упродовж зазначеного періоду. За результатами проведеного аналізу, М-тест було здійснено до 73% проектів рішень органів місцевого самоврядування області від кількості проектів, які потребували його проведення.
Тобто, рівень виконання органами місцевого самоврядування Сумщини М-Тесту за І півріччя 2020 року склав – 90,1% від кількості проектів, які потребували його виконання (тоді як за аналогічний період 2019 року цей показник становив 81,7% від кількості проектів, які потребували його проведення).
Разом з цим, рівень розрахунку органами місцевого самоврядування прямих та адміністративних витрат суб’єктів малого підприємництва від впровадження місцевих регулювань за М-тестом є різним, так розрахунок прямих (грошових) витрат було проведений щодо 80% проектів рішень від кількості проектів, які потребували його проведення, а розрахунок адміністративних витрат розрахований щодо 73% таких проектів регуляторних актів.
Найкращий рівень виконання органами місцевого самоврядування М-Тесту, зокрема під час підготовки місцевих податків та зборів здійснено – Шалигинською селищною ОТГ Глухівського району, Івотською та Чапліївською сільськими радами Шосткинського району.
Нагадаємо, що Тест малого підприємництва (М-тест) відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою КМУ від 11.03.2004 № 308 (із змінами від 16.12.2015 № 1151) вимагає від регуляторних органів проведення консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу проекту регулювання, оцінки «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва та оцінки вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, а також, з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб’єктами великого, середнього та малого підприємництва, розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.
Найбільше із загальної кількості опрацьованих проектів регуляторних актів за І півріччя 2020 року органами місцевого самоврядування Сумщини пропонувалося врегулювати питання щодо встановлення місцевих податків і зборів – 70% від загальної їх кількості, що надійшли до ДРС, благоустрою населених пунктів – 4%; питань регулювання земельних відносин – 3%, утримання домашніх тварин – 2%
Для отримання пропозицій щодо удосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики, протягом І півріччя 2020 року від органів місцевого самоврядування Сумщини до ДРС надійшли проекти регуляторних актів від: сільських рад області – 64% від загальної кількості проектів регуляторних актів органів місцевого самоврядування області, що надійшли до ДРС, міських рад – 19%, селищних рад – 17%.
Найбільш активними у забезпеченні виконання вимог законодавства про державну регуляторну політику при прийнятті регуляторних актів щодо отримання пропозицій від ДРС у І півріччі 2020 року були органи місцевого самоврядування Конотопського та Кролевецького районів області.