Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/sumska-oblast/na-sumshhyni-vidbuvsya-kruglyj-stil-na-temu-moratorij-na-perevirky-biznesu-zakinchyvsya/
19 лютого в Сумській обласній державній адміністрації відбулося публічне обговорення питання завершення мораторію на перевірки бізнесу та подальші дії.
Захід відбувся за участі обласних громадських об’єднань підприємців, представників бізнесу, Сектору ДРС у Сумській області, посадових осіб облдержадміністрації, територіальних органів ДФС, Держпродспоживслужби, ДСНС, Держпраці, ПФУ, Держекоінспекції, Держгеокадастру, ДАБІ.
Учасники круглого столу обговорили низку нагальних проблемних питань перевірок контролюючих органів, найбільш гострим питанням стали заходи з детінізації відносин у сфері зайнятості населення, що проводяться в рамках розпорядження КМУ від 5 вересня 2018 р. № 649-р. та непомірні розміри штрафних санкцій за порушення законодавства з питань працевлаштування.
Бізнес області звернувся до відповідних контролюючих органів з проханням здійснювати виявлення зайнятих працівників безпосередньо в тіньовому бізнесі.
Завідувач Сектору ДРС у Сумській області Богдана Юсупова також звернулась до представників контролюючих органів з проханням фокусуватись на самому факті працевлаштування (наявності трудових договорів), а не намагатись зловити на помилках у відповідних документах якомога більшого кругу офіційно зареєстрованих суб’єктів господарювання, оскільки це вже не боротьба з детінізацією, а зовсім інший процес.
За круглим столом завідувач Сектору розповіла про:
- про особливості відновлених з 01.01.2019 норм законодавства, які на час дії мораторію були призупинені згідно із пунктом 2 статті 7 Закону № 1728-VIII від 03.11.2016, а саме: другого речення абзацу п’ятого частини першої статті 6 Закону про нагляд (контролю) та Закону України від 23 лютого 2012 року № 4448-VI «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності»;
- про новий ризик-орієнтований підхід під час здійснення контролю, уніфіковані форми актів;
- про неможливість проведення контролюючими органами планових та позапланових перевірок за умові відсутності затверджених уніфікованих форм актів відповідно до Методики розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 р. № 342 https://www.drs.gov.ua/state_supervision/pozytsiya-derzhavnoyi-regulyatornoyi-sluzhby-ukrayiny-shhodo-nayavnosti-povnovazhen-u-organiv-derzhavnogo-naglyadu-kontrolyu-na-provedennya-zahodiv-derzhavnogo-naglyadu-kontrolyu-j-prava-sub-yektiv-go/
- про веб-ресурс «Інспекційний портал» (https://inspections.gov.ua);
- про права підприємців та різновиди їх захисту під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, що передбачаються Законом про нагляд (контроль), зокрема:
- залучення третіх осіб під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) (частина друга статті 20 Закону про нагляд (контроль),
- отримання консультативної допомоги під час здійснення державного нагляду (контролю) (стаття 19 Закону про нагляд (контроль),
- залучення представників ДРС до планового заходу державного нагляду (контролю), обґрунтувавши таку необхідність (постанова КМУ від 24 травня 2017 р. № 388),
- оскарження заходів державного нагляду (контролю) у відповідній сфері господарської діяльності (виключно процедурних питань) до ДРС (абзац дев’ятий статті 9-1 Закону про нагляд (контроль),
- оскарження рішень органів державного нагляду (контролю) до відповідного центрального органу виконавчої влади (стаття 21 Закону про нагляд (контроль),
- оскарження рішень органів державного нагляду (контролю) до суду (стаття 21 Закону про нагляд (контроль).