Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/ternopilska-oblast/na-ternopilshhyni-dystantsijno-konsultuvaly-pratsivnykiv-grymajlivskoyi-selyshhnoyi-rady-shhodo-rozroblennya-proektiv-regulyatornyh-aktiv/

На Тернопільщині дистанційно консультували працівників Гримайлівської селищної ради щодо розроблення проектів регуляторних актів

01.07.2020

how+to+progress+your+regulatory+affairs+CMC+careerПрацівники Сектору ДРС у Тернопільській області продовжують дистанційно консультувати органи місцевого самоврядування. Так, днями, вони в телефонному режимі провели консультацію та надали методологічну допомогу працівникам Гримайлівської селищної ради Гусятинського району  району  щодо підготовки проектів рішень Гримайлівської селищної ради «Про затвердження Правил благоустрою на території Гримайлівської об’єднаної територіальної громади» та аналізу його регуляторного впливу на відповідність принципам державної регуляторної політики (доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки).

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України від 06.09.2005    № 2807-VІ «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад належить затвердження правил благоустрою населених пунктів. Згідно із статтею 34 Закону № 2807 правила благоустрою території населеного пункту розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту, які затверджуються центральним органом  виконавчої  влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Акцентовано  увагу учасників, що 06.02.2018 року набрав чинності наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310, яким затверджені Типові правила благоустрою території населеного пункту.

Окремо вони підкреслили, що відповідно до частини третьої статті 34 Закону № 2807 правила благоустрою не можуть передбачати обов’язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Крім того, працювали над проектом рішення Гримайлівської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Гримайлівської  об’єднаної територіальної громади  на 2021 рік». Представники Сектору  ДРС надали методичну допомогу в опрацюванні аналізу регуляторного впливу та М-тесту до проекту  рішення, відповідно до  вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151). Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Суттєвих змін зазнала стаття 12 Кодексу, якою визначаються повноваження сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів. Зазначені зміни набули чинності 23 травня 2020 року.

Так, Законом №466  змінені строки прийняття та оприлюднення рішень про встановлення податків та/або зборів. Рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів приймаються органами місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п.12.3 ст.12).

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів (пп. 12.3.5 п. 12.3 ст.12), Законом № 466 визначено, що у рішенні про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати може не визначатися  термін його діїУ такому випадку рішення буде чинним до прийняття нового рішення (абзац другий пп. 12.3.3 п.12.3 ст.12).

Поряд з іншим, представники ДРС наголосили на необхідності дотримання органами місцевого самоврядування вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» стосовно подання проектів регуляторних актів до Державної регуляторної служби України для підготовки пропозицій щодо їх удосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики. 

Натисніть для друку