На Вінниччині працюють над якісними проектами рішень про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік
Днями фахівці Сектору ДРС у Вінницькій області провели методологічні заходи та надали консультації для представників фінансових підрозділів Вапнярської, Калинівської, Томашпільської та Хмільницької об’єднаних територіальних громад регіону з питань підготовки рішень про місцеві податки і збори.
Місцеві податки і збори – це важливий чинник наповнення бюджетів громад та добробуту територій. Разом з тим, органи місцевого самоврядування повинні розуміти зв’язок Податкового кодексу із іншими нормами законодавства при підготовці рішень про той чи інший місцевий податок.
Відповідно до вимог статті 1 Закону України від 11.09.2003 № 1160 «Про основні засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів та потребують реалізації процедур, передбачених цим Законом.
В рамках проведених заходів, представники Сектору ДРС у Вінницькій області роз’яснили типові питання, які виникають у розробників проектів регуляторних актів про встановлення місцевих податків і зборів, зокрема подання їх на розгляд до Державної регуляторної служби України.
Завідувач сектору Державної регуляторної служби у Вінницькій області Олеся Данілова висвітлила основні вимоги щодо реалізації процедур, передбачених Законом України «Про основні засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». При цьому, Олеся Данілова підкреслила важливість системного підходу до розробки проектів рішень – регуляторних актів та додержання принципів державної регуляторної політики, а саме – принципу прозорості та врахування громадської думки, а також оприлюднення регуляторних актів на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (https://data.gov.ua), використовуючи онлайн-сервіс «OpenDataПублікатор» https://opendata.in.ua/publisher.
Головний спеціаліст сектору – Наталія Рудик роз’яснила типові помилки, що виникають при розробці проектів регуляторних актів щодо місцевих податків та зборів і звернула увагу, що зміст, структура та наповнення АРВ до проектів рішень повинні відповідати вимогам Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151).
За результатами досягнуто домовленості щодо подальшої співпраці з Сектором ДРС у Вінницькій області на стадії підготовки проектів регуляторних актів з метою отримання фахової методичної допомоги та забезпечення дотримання вимог регуляторного законодавства.
Нагадаємо, що за результатами моніторингу у 2019 році, проведеного Державною регуляторною службою України #ЗвітДРС2019 стосовно надання органами місцевого самоврядування проектів регуляторних актів з питань встановлення місцевих податків і зборів до розгляду, Вінницька область, порівняно з 2018 роком, зайняла лідируючі позиції серед інших областей України – спостерігається їх значне збільшення на 140 %. Значно збільшилась і кількість ОТГ, що надсилали проекти РА на розгляд до ДРС в 2019 році, а саме 30 з 42 ОТГ, що склало 71 % від іх загальної кількості. Із 170 проектів регуляторних актів з питань встановлення місцевих податків і зборів, які надійшли на розгляд ДРС від органів місцевого самоврядування Вінницької області, до 45 проектів регуляторних актів, були відсутні пропозиції та зауваження, які склали 26% від загальної кількості.