На Вінниччині консультували фахівців об’єднаних територіальних громад з питань регуляторній діяльності

03.01.2020

3 січня представники Сектору Державної регуляторної служби України у Вінницькій області проконсультували фахівців Джулинської об’єднаної територіальної громади Бершадського району Вінницької області. У рамках зустрічі йшлося про особливості здійснення регуляторної діяльності органами місцевого самоврядування. Найбільше фахівців ОТГ цікавили питання прийняття регуляторних актів у сфері комунального майна та земельних відносин.

Присутні обговорили доцільність прийняття проекту рішення «Про затвердження порядку визначення та відшкодування Джулинській міській раді збитків у сфері земельних відносин» згідно визначених законодавством повноважень органів місцевого самоврядування. (http://www.drs.gov.ua/regional/proektrishennyadzhulynskoyisilskoyiradybershadskogorajonuvinnytskoyioblastiprozatverdzhennyaporyadkuvyznachennyatavidshkoduvannyadzhulynskijsilskijradizbytkivusferizemelnyhvidnos/)

Завідувач Сектору Олеся Данілова поінформувала, що при прийнятті рішення необхідно враховувати вимоги законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про землеустрій», «Про охорону земель», статей 12, 157, 207 Земельного кодексу України, постанов Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 284, від 25.07.2007 № 963, від 01. 11. 2000 № 1619, від 17.12.2008 № 1098 та наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 27.10.1997 № 171.

Олеся Данілова зазначила, що статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин. Відповідно до статті 157 Земельного кодексу України порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 207 Земельного кодексу України, втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва визначаються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Водночас, ані законами України, відповідно до яких розроблено наданий для аналізу проект рішення Джулінської об’єднаної територіальної громади, ані іншими законодавчими актами України не передбачено повноважень місцевих рад щодо додаткового врегулювання питань щодо визначення та відшкодування збитків у сфері земельних відносин, зокрема шляхом затвердження власних положень (порядків). 

При цьому, Олеся Данілова наголосила, що відповідно до вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Крім того, головний спеціаліст Наталія Рудик нагадала, що у разі наявності ознак регуляторного характеру в проектах рішень Джулинської об’єднаної територіальної громади, такі рішення потребуватимуть проведення процедур, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та застосування Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від  16.12.2015 № 1151). 

Наталія Рудик акцентувала увагу на необхідності залучення громадськості до обговорення проектів регуляторних актів та надала практичні рекомендації щодо підготовки аналізу регуляторного впливу та М-Тесту.

За результатами досягнуто домовленості щодо подальшої співпраці з Сектором ДРС у Вінницькій області на стадії підготовки проектів регуляторних актів  з метою отримання фахової методичної допомоги та забезпеченні дотримання вимог чинного законодавства під час здійснення регуляторної діяльності об’єднаними територіальними громадами.