На Вінниччині працювали над Правилами благоустрою Вінницької міської об’єднаної територіальної громади

17.02.2020

83b5f1c013 лютого представники Сектору ДРС у Вінницькій області провели круглий стіл з представниками структурних підрозділів Вінницької міської ради. Під час обговорення йшлося про необхідність вжиття заходів щодо усунення порушень принципів регуляторної політики та про актуальні питання реалізації державної регуляторної політики органами місцевого самоврядування.

Мова йшла також про надані Державною регуляторною службою України пропозиції та зауваження, в рамках виконання вимог статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», до проекту рішення Вінницької міської ради «Про затвердження Правил благоустрою Вінницької міської об’єднаної територіальної громади».

На території м. Вінниці діють правила благоустрою (рішення Вінницької міської ради № 104 від 01.03.2011), що були прийняті без дотримання регуляторної процедури. Свого часу, під час участі в роботі Відкритої регуляторної платформи в м. Вінниця, завідувачем Сектору були надані відповідні рекомендації щодо вжиття заходів з дерегуляції, а саме скасування діючих регуляторних актів, які втратили силу в наслідок прийняття відповідних законодавчих актів або були прийняті з порушенням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

Таким чином, в рамках перегляду місцевих регуляторних актів, після добровільного об’єднання територіальних громад та утворення Вінницької міської об’єднаної територіальної громади, Вінницькою міською радою розроблено проект нового рішення з метою забезпечення врегулювання прав та обов’язків всіх учасників правовідносин у сфері благоустрою Вінницької міської об’єднаної територіальної громади.

191011142355214a3574373iПід час обговорень учасниками круглого столу наданих зауважень та пропозицій Державної регуляторної служби України щодо структури та змістовного наповнення проекту рішення, Завідувач Сектору наголосила на необхідності дотримання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та положення Типових правил, якими передбачено право, а не обов’язок суб’єктів господарювання брати пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою та укладення договору на утримання та впорядкування територій громадянами, підприємствами, установами та організаціями.

Крім того, Олеся Данілова зазначила, що при розробці правил благоустрою необхідно враховувати вимоги ч. 2 ст. 19 Конституції України в частині обов’язку органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Головний спеціаліст Сектору Наталія Рудик надала практичні рекомендації щодо підготовки якісного АРВ та М-тесту до проекту рішення, зокрема, наповнення статистичними даними та показниками для здійснення розрахунку «прямих» та адміністративних витрат на запровадження регулювання, а також розрахунку вартості адміністрування регулювання (бюджетних витрат) згідно вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» із змінами.

Крім того, в рамках заходу були обговорені регулювання, які заплановані згідно Плану діяльності Вінницької міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік (із змінами від 29.11.2019 р.). Зокрема, в питанні про Порядок оренди майна, що належить до комунальної власності Вінницької міської об’єднаної територіальної громади, Олеся Данілова довела до відома, що Верховна Рада України ухвалила Закон №1055-1 від 06.09.2019 р. «Про оренду державного та комунального майна», який вступив в дію 01.02.2020.

Представники Сектору докладно відповіли на питання присутніх фахівців, а також звернули увагу учасників заходу на те, що порушення процедури розробки, оприлюднення, прийняття місцевих регулювань, в т.ч. з питань встановлення місцевих податків і зборів, є приводом для оскарження таких рішень у судовому порядку, що тягне за собою суттєві втрати місцевих бюджетів.

Фахівцями Вінницької міської ради було відмічено важливість подальшої співпраці задля вироблення якісних управлінських рішень та їх прийняття згідно норм чинного законодавства, принципів державної регуляторної політики та оприлюднення відкритих регуляторних даних.

За результатами круглого столу було досягнуто домовленостей щодо врахування пропозицій та зауважень Державної регуляторної служби України, що дозволить запобігти запровадженню економічно недоцільних та необґрунтованих регулювань.