Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/zhytomyrska-oblast/na-zhytomyrshhyni-pratsyuvaly-nad-proektom-rishennyam-shhodo-vstanovlennya-mistsevyh-podatkiv-zboriv/
26 березня завідувач Сектору ДРС у Житомирській області Володимир Галицький провів робочу зустріч з фахівцями Департаменту бюджету і фінансів Житомирської міської ради на чолі з директором департаменту Діною Прокопчук. Обговорювали питання, які можуть виникати під час розробки проекту рішення щодо встановлення місцевих податків і зборів в Житомирській міській територіальній громаді.
Завідувач Сектору ДРС Володимир Галицький ознайомив присутніх з повідомленням Державної регуляторної служби України для органів місцевого самоврядування та звернув увагу, що у 2019 році рішення органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів потребують реалізації процедур встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (окрім туристичного збору, до прийняття якого не застосовуються вимоги регуляторного законодавства на підставі Закону України від 23.11.2018 № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»).
Акцентовано увагу фінансистів на необхідності дотримання принципів Державної регуляторної політики під час розробки проектів та прийняття рішень стосовно місцевих податків і зборів, а саме:
– доцільності – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
– адекватності – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
– ефективності – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
– збалансованості – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
– передбачуваності — планування регуляторної діяльності, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності ;
– прозорість та врахування громадської думки – відкритість для фізичних та юридичних осіб дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності — оприлюднення проектів з метою одержання зауважень і пропозицій.
При прийняті рішень про встановлення інших місцевих податків і зборів (крім, туристичного збору) на 2020 рік органи місцевого самоврядування мають дотримуватися процедур, передбачених Законом № 1160.
У разі прийняття органами місцевого самоврядування рішень, положеннями яких одночасно встановлюються декілька місцевих податків і зборів (у тому числі, туристичний збір) на 2020 рік, такі рішення також потребуватимуть реалізації процедур, передбачених Законом № 1160.
В ході робочої зустрічі Володимир Галицький ознайомив присутніх з Аналітичним звітом ДРС України за 2018 рік, в якому висвітлено позицією Верховного Суду щодо застування норм Закону № 1160-IV: «Під час прийняття регуляторного акта, органи державної влади повинні дотримуватись процедури, передбаченої Законом № 1160-IV, зокрема щодо включення проекту регуляторного акта до плану підготовки проектів регуляторних актів, оприлюднення як проекту регуляторного акта, так і відповідного аналізу регуляторного впливу, щонайменше за 1 місяць до його прийняття, з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань Верховний Суд приходить до висновків, що недотримання органом місцевого самоврядування вимог Закону № 1160-IV, а саме процедури та порядку оприлюднення регуляторного акта, порушує права та охоронювані законом інтереси осіб, а отже є підставою визнання такого акту протиправним та нечинним».