У Житомирі відбувся круглий стіл для представників бізнесу, громадських об’єднань підприємців, органів місцевого самоврядування на тему «Мораторій закінчився, що далі?»
24 травня в Житомирському Центрі розвитку місцевого самоврядування, відбувся круглий стіл для представників бізнесу, громадських об’єднань підприємців, органів місцевого самоврядування на тему «Мораторій закінчився, що далі?»
Представниками Сектору ДРС у Житомирській області в ході засідання та під час обговорення актуальних проблемних питань підприємницького середовища області, висловлювались тези, виходячи з того, що протягом 2018 року діяв Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Статтею 3 Закону про мораторій було встановлено, що до 31 грудня 2018 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю), зокрема, на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням Державної регуляторної служби.
Однак, з 01.01.2019 року дія Закону про мораторій припинена. Відтак погодження Державною регуляторною службою України позапланових заходів державного нагляду (контролю) згідно з Законом про мораторій з початку 2019 року більше не потрібне.
Разом з тим, лишаються необхідними погодження позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої статті 19 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», які здійснюються лише за наявності погодження Державної регуляторної служби України, що надається на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за зверненням органу ліцензування.
У решті випадків позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», з урахуванням вимог статті 2 цього Закону.
Окремий блок заходу було присвячено правовим наслідкам судового рішення про визнання нечинною постанови КМУ щодо інспекційних відвідувань Держпраці. Так, затверджені скасованою постановою Кабміну Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю втратили чинність та більше не можуть бути застосовані. Тепер при здійсненні перевірок Держпраці повинно керуватися виключно нормами Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Крім того, вищевказаним судовим рішенням скасовано право виконавчих органів місцевого самоврядування здійснювати державний контроль у сфері праці.
Окремо під час зустрічі Сектором ДРС наголошено, що підприємці, які хочуть оскаржити або вже оскаржують дії інспекторів, які під час перевірки керувалися нормами скасованих порядків, отримали додатковий доказ. Підприємець може посилатись на це рішення суду та на положення КАС та може довести, що у нього є підстави для скасування результатів перевірки