В Житомирі консультували обласну раду з питань реалізації регуляторної політики

10.06.2020

pexels-photo-89105911 червня у приміщенні Сектору ДРС у Житомирській області, в умовах дотримання умов карантинних заходів, за ініціативи завідувача Сектору ДРС у Житомирській області Володимира Галицького, відбулась робоча зустріч з начальником управління з питань реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади, реалізації проектів та програм Житомирської обласної ради Миколою Ковтуненко.

Під час зустрічі обговорювалось питання розробки та прийняття регулятором проекту рішення «Про внесення змін у рішення №646 від 25.07.17 року «Про встановлення ставок рентної плати за спеціальне користування лісовими ресурсами при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів».

Сектором були надані роз’яснення про процедуру внесення змін до діючих регуляторних актів та практичні рекомендації щодо розробки та прийняття регуляторних актів та проведення аналізу регуляторного  впливу.

Частиною 12 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» 

Особливості здійснення державної регуляторної політики органами та посадовими особами місцевого самоврядування визначено розділом  VI цього Закону.

Таким чином, під час прийняття регуляторних актів органами місцевого самоврядування необхідно дотримуватися вимог Закону, в тому числі статті 34:

  • проект регуляторного акта повинен бути внесений до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів відповідного органу, який затверджується не пізніше 15 грудня поточного року, або не пізніше 10 робочих днів з дня початку підготовки цього проекту але не пізніше дня оприлюднення проекту;
  • підготовка аналізу регуляторного впливу (обов’язкові вимоги до його підготовки встановлені статтею 8 Закону та постановою КМУ від 03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» із змінами, внесеними постановою КМУ від 16.12.2015 №1151);
  • стосовно розміщення регуляторних актів на дошці оголошень чи на офіційній сторінці в мережі інтернет, то законодавчо визначений лише єдиний порядок їх оприлюднення виключно у місцевих або у разі їх відсутності,- інших друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами;
  • регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами  місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності – у місцевих друкованих засобах масової інформації, не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання;
  • розгляд ініціатив, зауважень та пропозицій, поданих фізичними та юридичними особами та їх об’єднаннями;
  • подання до профільної депутатської комісії для отримання висновку про відповідність проекту вимогам статей 4 та 8 Закону та принципам Державної регуляторної  політики;
  • подання до Державної регуляторної служби України проекту регуляторного акта разом з АРВ та експертним висновком відповідальної постійної комісії для отримання пропозицій щодо удосконалення проекту регуляторного акта, відповідно до принципів державної регуляторної політики.

В ході консультації визначено низку заходів (проведення М – тесту, оприлюднення на порталі відкритих даних, тощо), що мають бути здійснені під час розробки та прийняття органами місцевого самоврядування проектів рішень з ознаками регуляторних актів.

Співпраця Сектору ДРС  у Житомирській області та Житомирською обласною радою триває.