Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy/informatsiya-shhodo-vykonannya-regulyatornymy-organamy-vymog-zakonu-shhodo-dotrymannya-pryntsypiv-derzhavnoyi-regulyatornoyi-polityky-u-2012-rotsi/
В минулому році збільшилась кількість проектів регуляторних актів, при підготовці яких регуляторними органами або їх розробниками були порушені принципи державної регуляторної політики, що призвело відповідно до збільшення кількості прийнятих уповноваженим органом рішень про відмову у погодженні відповідних регуляторних актів.
Питома вага проектів регуляторних актів, стосовно яких уповноваженим органом були прийняті рішення про відмову у погодженні через невідповідність принципам державної регуляторної політики, зросла з 16,5 відс. у 2011 році до майже 21 відс. у 2012 році.
Тобто за підсумками 2012 року уповноваженим органом було відмовлено в погодженні кожного п’ятого поданого на погодження проекту регуляторного акта.
Характерним для 2012 року є зниження рівня виконуваності вимог Закону щодо дотримання принципів державної регуляторної політики регуляторними органами як на центральному, так і на регіональному рівні.
Зокрема, кількість виявлених фактів недотримання центральними органами виконавчої влади принципів державної регуляторної політики при підготовці проектів регуляторних актів зросла з 16,5 віс. у 2011 році до 18 відс. – у 2012, а на регіональному рівні цей показник досяг більше 41 відс. проти 13,6 відс. – у 2011 році.
На рівні центральних органів виконавчої влади незадовільний рівень дотримання вимог державної регуляторної політики (більш як 40 відс. поданих на погодження проектів регуляторних актів не відповідали принципам державної регуляторної політики) спостерігався лише з боку окремих регуляторних органів або розробників проектів регуляторних актів (Мінприроди, Держлісагентства, Держсільгоспінспекції, Держекоінспекції, ДАЗВ, Укравтодору).
Натомість місцевими органами виконавчої влади у 14 регіонах (Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Житомирській, Запорізькій, Івано-Франківській, Київській, Луганській, Миколаївській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській, Чернігівській областях та АР Крим) було допущено значну кількість порушень принципів державної регуляторної політики при підготовці проектів регуляторних актів.
З метою недопущення прийняття проектів регуляторних актів, які погіршують умови здійснення господарської діяльності, уповноваженим органом у 2012 році було відмовлено в погодженні істотно впливових на бізнесове середовище розроблених центральними органами виконавчої влади проектів регуляторних актів, якими передбачалось запровадження:
– обтяжливих умов для суб’єктів господарювання у сфері криптографічного захисту інформації (розробник – Мін’юст);
– надмірного розширення повноважень регуляторних органів (Мінприроди, МОН, Держсанепідемслужба, Держводагентство);
– законодавчих вимог для дрібних акціонерів в обов‘язковому порядку продавати належні їм акції особі, яка є власником 95 і більше відсотків акцій товариства (НКЦПФР);
– нових документів дозвільного характеру у сфері надрокористування та дорожнього господарства і автомобільних перевезень вантажів (Мінприроди, Укравтодор);
– непрозорого корупційного механізму, за яким для затримки митним органом валютних цінностей пропонувалось визначити таку підставу як – наявність інформації про існування вмотивованої підозри (Держфінмоніторинг);
– недосконалого та непрозорого механізму ліцензування товарних бірж (Мінекономрозвитку);
– не передбачених законом нових платних адміністративних послуг, які мали надаватись Держсільгоспінспекцією (Мінагрополітики);
– надмірного додаткового екологічного контролю у пунктах пропуску через державний кордон та в зонах діяльності митниць призначення і відправлення (Держекоінспекція);
– нових регулювань на ринках фінансових послуг, які призводили б до необґрунтованих витрат коштів суб’єктів господарювання (Нацкомфінпослуг).
У 2012 році уповноваженим органом щодо здійснення державної регуляторної політики було відмовлено у погодженні майже кожного другого розробленого місцевими органами виконавчої влади проекту регуляторного акта через невідповідність принципам державної регуляторної політики.
Відповідними проектами регуляторних актів пропонувалось:
– встановити без жодних обґрунтувань максимально дозволені законодавством розміри орендної плати за землю, що має значний негативний вплив на ведення малого та середнього бізнесу (розробники – Волноваська та Шахтарська райдержадміністрації Донецької області, Якимівська та Василевська райдержадміністрації Запорізької області, Калуська райдержадміністрація Івано-Франківської області, Єланецька райдержадміністрація Миколаївської області, Чигиринська райдержадміністрація Черкаської області, Шумська райдержадміністрація Тернопільської області);
– запровадити не передбачені законом дозвільні процедури (отримання погоджень, дозволів), зокрема, у сферах розміщення зовнішньої реклами (Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з інформації), спеціального використання природних ресурсів (Закарпатська та Луганська облдержадміністрації);
– створити не передбачені законодавством комісії, зокрема, обласну комісію з функціями контролю (нагляду) щодо операцій з металобрухтом (Хмельницька облдержадміністрація), ряд комісій щодо здійснення нагляду та контролю за діяльністю суб’єктів господарювання у сфері користування маломірними судами (Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з транспорту та зв’язку), комісію з розгляду питань, пов’язаних з погодженням документації із землеустрою (Валківська райдержадміністрація Харківської області);
– встановити необґрунтовано високі тарифи на послуги БТІ (Запорізька, Луганська, Харківська та Чернігівська облдержадміністрації) та архівних установ (Широківська райдержадмінітрація Дніпропетровської області, Кагарлицька райдержадміністрація Київської області, Великобагачанська та Хорольська держадміністрації Полтавської області, Драбівська райдержадміністрація Черкаської області, Красногвардійська райдержадміністрація АР Крим, державні архіви Луганської, Миколаївської, Харківської та Черкаської областей).