Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy/pishennya-vid-25-12-2012-9-pro-neobhidnist-usunennya-ministerstvom-agrarnoyi-polityky-ta-prodovolstva-ukrayiny-porushen-pryntsypiv-derzhavnoyi-regulyatornoyi-polityky-zgidno-z-vymogamy-zakonu-ukrayiny/

Pішення від 25.12.2012 № 9 «Про необхідність усунення Міністерством аграрної політики та продовольства України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

16.01.2013
Щодо скасування плати за огляд та відбір зразків як окремих видів платних послуг під час проведення заходів ветеринарно-санітарного контролю, шляхом внесення зміни до наказу Мінагрополітики від 31.10.2012 № 666 «Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби»

На підставі проведеної наради, а також ураховуючи неодноразові звернення суб’єктів господарювання Держпідприємництвом було прийнято рішення про необхідність усунення Міністерством аграрної політики та продовольства України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».  

Данним рішенням запропоновано, внести зміни  до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31.10.2012 № 666 «Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби»  в частині скасування плати за огляд та відбір зразків як окремих видів платних послуг під час проведення заходів ветеринарно-санітарного контролю, а також визначення терміну «партія» з метою його однозначного розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.

 

P І Ш Е Н Н Я

 

  від  25.12.2012    № 9

 

 

Про необхідність усунення Міністерством аграрної політики та продовольства України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

 

 

         На виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», здійснюючи експертизу нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади щодо їх відповідності принципам державної регуляторної політики, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва встановлено:

         Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31.10.2012 № 666 «Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби» (далі – Наказ) затверджені розміри плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби.

         За результатом здійсненої експертизи наказу встановлено, що окремі його норми не відповідають принципам державної регуляторної політики, визначеним статтею 4 Закону України  «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а також вимогам статті 5 цього Закону.

         1) Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31.10.2012 № 666 встановлено розміри плати, зокрема, за проведення ветеринарно-санітарного огляду товару при проведенні експортно-імпортних операцій та транспортуванням територією України.

Проте існує неузгодженість між вказаними нормами Наказу з діючими нормативно-правовими актами, у зв’язку з чим невиправдано збільшуються витрати суб’єктів господарювання, що, в свою чергу, відображається на збільшенні вартості продукції.

Так, згідно статті 32 Закону України «Про ветеринарну медицину» об’єкти державного контролю та нагляду супроводжуються ветеринарними документами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2011 № 641 «Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, і розміру плати за їх надання» затверджено розміри плати за видачуветеринарних документів.

Крім того, відповідно до пункту 2.2 наказу Державного комітету ветеринарної медицини України від 13.04.2009 № 85, підставою для видачі ветеринарного документа є безпосередній огляд товару.

З огляду на вищевказане, можна зробити висновок, що плата за огляд товару при проведенні експортно-імпортних операцій та транспортуванням територією України є такою, що стягується неодноразово та призводить до невиправданого зростання витрат суб’єктів господарювання, оскільки стягнення зазначеної плати передбачено та здійснюється під час процедури отримання ветеринарного документа.

2) Наказом передбачена плата за проведення лабораторних досліджень та ветеринарно-санітарної експертизи.

Разом з тим, окремою позицією Наказу передбачена плата за відбір зразків товарів та інших об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду, що відповідно статті 11 Закону України «Про ветеринарну медицину» відбір зразків проводиться для проведення ветеринарно-санітарної експертизи.

З огляду на вказане, відбір зразків є складовою проведення лабораторних досліджень та ветеринарно-санітарної експертизи, плата за надання послуг яких визначена Наказом, а запроваджена окрема плата за відбір зразків є додатковим необгрутованим фінансовим навантаженням на суб’єкти господарювання.

3) Проведеним аналізом редакції Наказу встановлено, що термін «партія», як одиниця виміру, що застосовується в Наказі є неоднозначним для тлумачення, та не узгоджується з визначенням наведеному в Законі України «Про ветеринарну медицину» в частині диференціації розміру плати в залежності від кількості товару в партії.

Відповідно до Закону України  «Про ветеринарну медицину» партія – будь-яка визначена виробником кількість товару з однаковою назвою та властивостями, вироблена за визначений виробником період часу, за однакових умов на одній і тій самій потужності (об’єкті), транспортується одним і тим же транспортним засобом та за необхідності супроводжується одним і тим самим відповідним ветеринарним документом.

З огляду на вказане, термін «партія» потребує конкретизації, з метою однозначного тлумачення під час його практичного застосування.

З урахуванням вищезазначеного, Наказ не відповідає основним принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, задекларованим статтею 4 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, зокрема щодо:

доцільності – обґрунтованості необхідності державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;

адекватності – відповідності форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;

ефективності – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;

збалансованості – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб`єктів господарювання, громадян та держави.

Разом з цим вищезазначений Наказ не узгоджується з вимогами  статті 5 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” в частинах: недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти; необхідності викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.

Керуючись вимогами частини 3 статті 27 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва

 

ВИРІШЕНО:

 

запропонувати Міністерству аграрної політики та продовольства України:

внести зміни до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31.10.2012 № 666 «Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби» в частині скасування плати за огляд та відбір зразків як окремих видів платних послуг під час проведення заходів ветеринарно-санітарного контролю, а також визначення терміну «партія» з метою його однозначного розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.

 

Рішення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва щодо усунення порушень принципів державної регуляторної  політики підлягає виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, у двомісячний строк з дня прийняття такого рішення.

Виконання цього рішення передбачає підготовку проекту акта про внесення змін до Наказу Міністерства аграрної політик та продовольства України від 31.10.2012 № 666 «Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби», та подання не пізніше одного робочого дня до закінчення строку виконання відповідного рішення до спеціально уповноваженого органу копії проекту акта.

У разі невиконання рішення спеціально уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики або не оскарження цього рішення органом виконавчої влади протягом встановленого в цьому Законі строку, дія регуляторного акта або окремих його положень, щодо яких було прийнято відповідне рішення, зупиняється наступного дня з дня закінчення строку виконання такого рішення.

Подання скарги щодо рішення спеціально уповноваженого органу не зупиняє дії цього рішення.

 

Натисніть для друку