Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy/roz-yasnennya-shhodo-pidgotovky-proektiv-rishen-organiv-mistsevogo-samovryaduvannya-yakymy-zatverdzhuyutsya-polozhennya-pro-poryadok-provedennya-konkursnogo-vidboru-pidpryyemstv-ustanov-ta-organizatsi/
Відповідно до пункту 55 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до повноважень органів місцевого самоврядування належить визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території населених пунктів збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 (далі – Правила) визначений механізм надання суб’єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах.
Згідно із пунктом 3 Правил послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Так, статтею 35-1 Закону України «Про відходи» визначено, що орган місцевого самоврядування визначає виконавця послуг з вивезення побутових відходів на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 (далі – Порядок).
Порядком визначена процедура підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Також, у пункті 4 Порядку зазначено, що підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.
Отже, міські, селищні, сільські ради є організаторами конкурсу та на конкурсних засадах повинні визначати виконавця послуг з поводження з побутовими відходами у межах певної території населеного пункту з дотриманням процедури, визначеної Порядком.
Таким чином, у разі, якщо проекти рішень органів місцевого самоврядування, якими передбачається затвердити положення про порядок проведення конкурсного відбору підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги з поводження з побутовими відходами будуть розроблені у повній відповідності з Порядком та не містимуть будь-яких інших норм регуляторного характеру, такі проекти можуть не мати ознак регуляторного акта.
Разом з тим, визначення регуляторності того чи іншого документа можливе лише після здійснення його всебічного аналізу на предмет встановлення, визначення, змінення чи скасування ним норм права, виявлення сфери застосування; визначення спрямування документа або окремих його положень на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання.