Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy/roz-yasnennya-shhodo-pryjnyattya-regulyatornyh-aktiv-ob-yednanymy-terytorialnymy-gromadamy-ta-neobhidnosti-dotrymannya-vymog-zakonu-ukrayiny-pro-zasady-derzhavnoyi-regulyatornoyi-polityky-u-sferi-gosp/

Роз’яснення щодо прийняття регуляторних актів радами територіальних громад та необхідності дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

18.02.2021

Відповідно до статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» : 

повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою.

об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради територіальної громади, що увійшла до об’єднаної територіальної громади, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.

сільська, селищна, міська рада, обрана об’єднаною територіальною громадою, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування та посадових осіб.

Також, згідно із абзацами 13 та 14 пункту 6-1 розділу 5 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб; новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб.

Таким чином, рада об’єднаної територіальної громади  набуває регуляторних повноважень на приєднаних територіях.

Регуляторні акти, прийняті радами територіальних громад, що увійшли до складу об’єднаної територіальної громади продовжують діяти до внесення змін або визнання такими, що втратили чинність сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

Згідно з частиною дванадцятою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом.

 У разі необхідності поширення дії чинних регулювань на нові території з метою дотримання вимог Закону та забезпечення прав і законних інтересів суб’єктів господарювання територіальних громад, що увійшли до складу об’єднаної територіальної громади, діючі регуляторні акти підлягають перегляду з обов`язковим дотриманням всіх процедур, встановлених Законом.

Водночас порядок прийняття або внесення змін до регуляторних актів про встановлення місцевих податків та зборів має певні особливості.

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України (далі – Кодекс).

Відповідно до положень Кодексу зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року (підпункт 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Кодексу).

Відповідно до пункту 12.3 статті 12 Кодексу сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Виходячи з положень законодавства, рішення про встановлення місцевих податків та зборів, прийняті радами територіальних громад, що увійшли до складу об’єднаної територіальної громади зберігають чинність до прийняття радою об’єднаної територіальної громади відповідних рішень або внесення змін до рішень в частині  розповсюдження їх дії на територіальні громади, які увійшли до складу об’єднаної територіальної громади у строки, визначені Кодексом.

 

Натисніть для друку