Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy/shhodo-oprylyudnennya-regulyatornyh-aktiv-u-vypadku-vidsutnosti-mistsevyh-drukovanyh-media-ta-form-publikatsiyi-organamy-mistsevogo-samovryaduvannya-ta-posadovymy-osobamy-mistsevogo-samovryaduvannya/
Відповідно до статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон про регуляторну політику) кожен проект регуляторного акта, що внесений на розгляд до сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради, подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 цього Закону.
При цьому, регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо відсутній аналіз регуляторного впливу або проект регуляторного акта не був оприлюднений (стаття 36 Закону про регуляторну політику).
У разі виявлення будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.
Таким чином, органи місцевого мають оприлюднювати прийняті або схвалені регуляторні акти.
Своєю чергою, згідно зі статтею 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон про місцеве самоврядування) секретар сільської, селищної, міської ради забезпечує своєчасне доведення рішень радидо виконавців і населення, зокрема, забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності.
Статтею 59 Закону про місцеве самоврядування) визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом про регуляторну політику.
Регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих медіа відповідних рад, а у разі їх відсутності – у місцевих друкованих медіа, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання (ст. 12 Закону про регуляторну політику).
Разом з цим, статтею 15-1 Закон України «Про доступ до публічної інформації» регламентовано, що офіційними друкованими виданнями є видання, зокрема, органів місцевого самоврядування, що видаються з метою офіційного опублікування нормативно-правових актів, рішень цих органів та інформації, обов’язковість опублікування якої передбачено законодавством. Офіційні друковані видання забезпечують доведення до відома громадськості законів України та інших нормативно-правових актів.
Положеннями статті 15 вищезазначеного Закону передбачено, що суб’єкти владних повноважень можуть оприлюднювати публічну інформацію у медіа на підставі договорів про висвітлення діяльності, укладених із суб’єктами у сфері медіа. У разі наявності у суб’єкти владних повноважень офіційного вебсайту така інформація обов’язково оприлюднюється на вебсайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.
Крім того зазначаємо, що з 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України «Про реформування державних і комунальних друкованих медіа», який визначає механізм реформування друкованих медіа, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 7 вищезазначеного Закону вихід, зокрема, органів місцевого самоврядування зі складу засновників (співзасновників) друкованого медіа та редакції у разі відсутності у майні редакції державного (комунального) майна оформляється договором, що укладається між органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками), та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції) відповідно до вимог цивільного законодавства. Зазначений договір, який обов’язково має містити умови забезпечення функціонування друкованого медіа, збереження його назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості, є підставою для подання правонаступниками заяви про перереєстрацію друкованого медіа в порядку, визначеному Законом України «Про медіа».
Звертаємо увагу, що відповідальність за додержання порядку офіційного оприлюднення покладається на орган, що видав регуляторний акт, оскільки відповідно до статті 57 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є не чинними.
Таким чином, оприлюднення регуляторних актів (рішень), прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування, здійснюється шляхом офіційного оприлюднення таких актів у друкованих медіа відповідних рад, а у разі їх відсутності в інших друкованих медіа, визначених цими органами, та обов’язково оприлюднення їх на офіційному вебсайті відповідної ради.