ДО УВАГИ РОЗРОБНИКІВ ПРОЕКТІВ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ РЕГЛАМЕНТУ ЦЕНТРУ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ АБО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НИХ

13.11.2019

 

За результатами аналізу проектів регуляторних актів про затвердження регламенту центру надання адміністративних послуг (внесення змін до нього), що надходять останнім часом до Державної регуляторної служби України, встановлено таке. 

Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» регламент центру надання адміністративних послуг затверджується органом, який прийняв рішення про утворення центру у відповідності до Примірного регламенту, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 588 (далі – Примірний регламент).

20.08.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 714 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 118 і від 01 серпня 2013 р. № 588» (далі – Постанова КМУ № 714), якою, серед іншого, передбачається внести зміни до Примірного регламенту.

Водночас, як доводить практика, переважна більшість розробників проектів регуляторних актів про затвердження регламенту центру надання адміністративних послуг, не враховують зміни, внесені Постановою КМУ № 714. Зазначаємо, що такі проекти не узгоджуються з вимогами статті 5 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», згідно якої забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються з чинними регуляторними актами.

Разом з тим звертаємо увагу розробників проектів, якими передбачається внести зміни до регламенту центру надання адміністративних послуг, виключно з метою приведення їх положень у відповідність до вимог Постанови КМУ № 714такі проекти можуть не містити норм регуляторного характеру, а їх прийняття не потребуватиме реалізації процедур, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Однак надати висновок Державної регуляторної служби України про відсутність у проекті норм регуляторного характеру, можливо лише після здійснення його всебічного аналізу.