АКТ планової перевірки додержання Львівською обласною державною адміністрацією вимог законодавства у сфері ліцензування освітньої діяльності закладів освіти від 02 грудня 2016 р. № 9/80-Л-2016
АКТ
планової перевірки
додержання Львівською обласною державною адміністрацією вимог законодавства у сфері ліцензування освітньої діяльності закладів освіти
02 грудня 2016 р. № 9/80-Л-2016
Відповідно до статті 19 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон) та Плану перевірок додержання органами ліцензування вимог законодавства і сфері ліцензування на IV квартал 2016 року, затвердженого наказом Державної регуляторної служби України від 19.09.2016 № 62, на підставі наказу Державної регуляторної служби України від 08.11.2016 № 80 «Про проведення планової перевірки» завідувачем Сектору Державної регуляторної служби України у Львівській області Медвецьким Тарасом Стефановичем з 15 листопада по 02 грудня 2016 року проведено планову перевірку додержання Львівською обласною державною адміністрацією (далі – ЛОДА) вимог законодавства у сфері ліцензування освітньої діяльності закладів освіти за період з 02 лютого по 14 листопада 2016 року.
Загальні відомості
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 7 Закону освітня діяльність закладів освіти підлягає ліцензуванню.
Згідно з пунктом 5 Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609, органом ліцензування освітньої діяльності закладів освіти визначена, зокрема, Львівська обласна державна адміністрація.
Ліцензійні умови провадження освітньої діяльності закладів освіти затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1187, які набрали чинності 02.02.2016 (день публікації у друкованому виданні «Офіційний вісник України»).
Організація роботи з ліцензування та державної атестації навчальних закладів відповідно до «Положення про департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації», затвердженого розпорядженням голови ЛОДА від 06.08.2013 № 506-13, покладено на Департамент освіти і науки ЛОДА (далі – Департамент)
У період з 02.01.2016 по 14.11.2016 ЛОДА було розглянуто:
Кількість заяв, поданих здобувачами ліцензій |
Кількість заяв, залишених без розгляду |
Кількість виданих ліцензій |
Кількість переоформлених ліцензій |
Кількість відмов у видачі ліцензій |
Кількість анульованих ліцензій |
3 |
– |
3 |
– |
– |
– |
План перевірки
В ході планової перевірки були перевірені наступні питання:
- формування та ведення ліцензійних справ;
- забезпечення доступності інформації у сфері ліцензування;
- подання уповноваженому органу щорічних ліцензійних звітів;
- порядок прийняття та оформлення органом ліцензування рішень у сфері ліцензування;
- делегування органом ліцензування його територіальним підрозділам повноважень органу ліцензування;
- порядок прийняття заяв про отримання ліцензії та підстав для залишення їх без розгляду;
- порядок розгляду заяв про отримання ліцензії, відмови у видачі ліцензії, переоформлення ліцензії;
- порядок розгляду заяв про звуження або розширення провадження ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;
- повідомлення здобувачів ліцензії про прийняті органом ліцензування рішення у сфері ліцензування;
- розгляд звернень фізичних та юридичних осіб стосовно порушення ліцензіатом вимог у сфері ліцензування;
- порядок прийняття органом ліцензування рішень про анулювання ліцензії та надання витягу з такого рішення.
Результати перевірки
- Формування та ведення ліцензійних справ
Під час перевірки було вивчено 3 ліцензійні справи, заведених у проміжок часу, який підлягав перевірці.
Справи зберігаються у відділі з питань ліцензування та атестації закладів освіти при департаменті освіти і науки ЛОДА з документів, поданих для одержання ліцензії на паперових носіях, органом ліцензування обов’язково виготовляється електронна копія шляхом сканування.
Однак в ході перевірки встановлено, що в порушення вимог частини сьомої статті 11 Закону з жодного комплекту документів, поданого для одержання ліцензії на паперових носіях, ЛОДА як органом ліцензування, електронної копії документів не виготовлялись.
Таким чином, Львівською обласною державною адміністрацією не дотримано вимог частини сьомої статті 11 Закону.
Забезпечення доступності інформації у сфері ліцензування
Згідно з вимогам пункту 8 частини другої статті 6 Закону орган ліцензування розміщує на своєму офіційному веб-сайті інформацію про прийняті ним рішення за відповідним видом господарської діяльності та забезпечує на наступний день з дня прийняття рішення її актуалізацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Частиною п’ятою статті 21 Закону встановлено, що до набрання чинності положень про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців інформації про ліцензування та видання Кабінетом Міністрів України акта щодо припинення ведення Єдиного ліцензійного реєстру органи ліцензування, серед іншого, оприлюднюють прийняті ними рішення про видачу ліцензій на своїх офіційних веб-сайтах на наступний робочий день.
Перевіркою встановлено, що на сторінці Департаменту освіти і науки ЛОДА освітнього порталу Львівщини за посиланням http://www.osvitportal.lviv.ua/administratyvni_poslugy знаходиться інформація по ліцензуванню закладів освіти.
Однак, на офіційному веб-сайті ЛОДА не розмічено жодної інформації про ліцензування освітньої діяльності закладів освіти.
Таким чином, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 6 та абзацу третього частини п’ятої статті 21 Закону, ЛОДА не забезпечено розміщення інформації у сфері ліцензування на офіційному веб-сайті.
- Подання уповноваженому органу щорічних ліцензійних звітів
Строк подання щорічного ліцензійного звіту Львівською обласною державною адміністрацією, встановлений пунктом 9 частини другої статті 6 Закону, на час проведення перевірки ще не підійшов.
- Порядок прийняття та оформлення органом ліцензування рішень у сфері ліцензування
Повноваження органу ліцензування визначено статтею 6 Закону.
Частиною 3 ст. 6 Закону визначено, що рішення органу ліцензування оформлюються організаційно-розпорядчими актами за підписом керівника органу або його заступника згідно з розподілом повноважень.
Перевіркою встановлено, що жодного рішення у сфері ліцензування освітньої діяльності закладів освіти ЛОДА як органом ліцензування протягом періоду, що підлягав перевірці, не прийнято.
В ході перевірки встановлено, що рішення у сфері ліцензування оформлюються протоколом Львівської регіональної експертної ради (Положення про Львівську регіональну експертну раду з питань ліцензування та атестації закладів освіти затверджено головою Державної акредитаційної комісії 07.07.1998), яке підписується головою Львівської регіональної експертної ради (директором департаменту освіти і науки облдержадміністрації) та відповідальним секретарем (начальником відділу з питань ліцензування та атестації закладів освіти).
Таким чином, ЛОДА не виконується вимога частини 3 статті 6 Закону щодо оформлення рішення органу ліцензування організаційно-розпорядчими актами за підписом керівника органу або його заступника згідно з розподілом повноважень.
- Делегування органом ліцензування його територіальним підрозділам повноважень органу ліцензування
Відповідно до абзацу 1 частини 4 статті 6 Закону рішенням органу ліцензування на його територіальні підрозділи можуть бути покладені обов’язки з виконання повноважень органу ліцензування щодо проведення перевірок додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов та складання актів за результатом їх проведення.
Надання таких повноважень оформлюється організаційно-розпорядчим актом органу ліцензування. Такий акт на наступний день після його прийняття оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу ліцензування і направляється у письмовому вигляді до спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.
Оскільки у Львівської обласної державної адміністрації немає територіальних органів, тому і повноваження у сфері ліцензування освітньої діяльності закладів освіти не можуть бути делеговані.
- Порядок прийняття заяв про отримання ліцензії та підстав для залишення їх без розгляду
За період, який перевірявся, рішення про залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду не приймалися.
- Порядок розгляду заяв про отримання ліцензії, відмови у видачі ліцензії, переоформлення ліцензії
За період, який підлягав перевірці, рішення про відмову у видачі ліцензій та переоформлення ліцензій не приймались.
- Порядок розгляду заяв про звуження або розширення провадження ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню
За період, який перевірявся, заяви про звуження (зменшення ліцензійного обсягу) або розширення (збільшення ліцензійного обсягу) провадження ліцензіатами виду господарської діяльності у сфері освіти, що підлягає ліцензуванню, не надходили.
- Повідомлення здобувачів ліцензії про прийняті органом ліцензування рішення у сфері ліцензування
Частина 7 статті 13 Закону передбачає, що у разі встановлення під час розгляду заяви про отримання ліцензії відсутності підстав для відмови у видачі ліцензії орган ліцензування приймає рішення про видачу ліцензії, про яке повідомляє здобувача ліцензії у строк, що не перевищує трьох робочих днів.
Перевіркою встановлено, що ліцензіати повідомляються про прийняте рішення відразу на засіданні Львівською регіональною експертною радою, яка не є органом ліцензування.
Таким чином, ЛОДА порушується вимога частини сьомої статті 13 Закону щодо інформування здобувача ліцензії про прийняте рішення про видачу ліцензії.
- Розгляд звернень фізичних та юридичних осіб стосовно порушення ліцензіатом вимог у сфері ліцензування
У період з 02.02.2016 по 14.11.2016 звернення фізичних осіб стосовно порушень ліцензіатами вимог законодавства у сфері ліцензування до ЛОДА не надходили.
- Порядок прийняття органом ліцензування рішень про анулювання ліцензії та надання витягу з такого рішення
За період, який перевірявся, рішення про анулювання ліцензій не приймалися.
Акт складено у двох примірниках.
Завідувач Сектору Державної регуляторної служби у Львівській області |
|
Т.С. Медвецький |
Один примірника акта отримано: _____________________________